- Nyomtatványok, hatósági nyilvántartások
- Hatósági és hagyatéki hirdetmények
- Elektronikus ügyintézés
- Koncepciók, szabályzatok, fejlesztési tervek
- Rendezési terv
- Településképi Arculati Kézikönyv, Településképi rendelet
- Közbeszerzések, licitek, üvegzseb
- Uniós pályázatok
- Lezárult pályázatok
- Szabadidőpark és Vállalkozók Háza Komlón
- Komlói buszpályaudvar és környezetének közlekedésfejlesztése
- Barnamezős terület rehabilitációja Komlón - TOP-2.1.1-16-BA1-2017-00003
- Komló – Petőfi tér és környezetének rehabilitációja - TOP-2.1.2-15-BA1-2016-00003
- A Komló város területén lévő piac és vásárcsarnok rekonstrukciója - TOP-1.1.3-15-BA1-2016-00001
- Óvodák és bölcsőde fejlesztése Komlón - TOP-1.4.1-15-BA1-2016-00011
- Szent Borbála Otthon épületenergetikai korszerűsítése Komlón - TOP-3.2.1-15-BA1-2016-00001
- Komló és Térsége szociális alapszolgáltatásainak komplex fejlesztése - TOP-4.2.1-15-BA1-2016-00004
- Kerékpárút kialakítása Komló-Sikonda településrész és Komló belváros között - TOP-3.1.1-15-BA1-2016-00007
- Közvilágítás energiatakarékos átalakítása Komlón - KEOP-5.5.0/K/14-2014-0023
- Egészségügyi alapellátás fejlesztése Komló Város Önkormányzatánál - DDOP-3.1.3/G-14-2014-2014
- Lakhatási integráció Komlón - DDOP-4.1.2/B-13-2014-0003
- Komló város ellátatlan területeinek szennyvízelvezetése és a szennyvíztisztító telep korszerűsítése - KEHOP-2.2.1-15-2015-00013
- Esélyteremtő együttműködések kialakítása a Komlói járásban - ÁROP-1.A.3-2014-2014-0112
- KBSK tornaterem épülete épületenergetikai fejlesztése - KEOP-5.5.0/B/12-2013-0179
- KVÖ KBSK tornatermének intézményében napelemes rendszer telepítése - KEOP-4.10.0/A/12-2013-1224
- KÖOK épületenergetikai fejlesztése - KEOP-5.5.0/A/12-2013-0356
- Lakhatási beruházások Komlón - TIOP-3.2.3.A-13/1-2013-0004
- Komló város kulturális intézményhálózatának és programkínálatának fejlesztése - DDOP-4.1.1./D-09-2F-2009-0001
- Egyenlő eséllyel a Komlói Polgármesteri Hivatalban - DDOP-3.1.1-09-2009-0055
- Energiahatékonyság növelése Komló Város Önkormányzatának intézményeiben - KEOP-5.3.0/A/09-2010-0124
- Kompetencia alapú nevelés, egyenlő hozzáférés biztosítása a Kökönyösi Oktatási Központban - TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0034
- Partnerség erősítése -ÁROP-1.A.2/A-2008-0219
- TÁMOP-3.2.12-12/1-2012-0028
- Munka és magánélet összehangolását segítő helyi, innovatív kezdeményezések Komlón - TÁMOP-2.4.5-12/3-2012-0007
- Komló város ellátatlan területeinek szennyvízelvezetése és a szennyvíztisztító telep korszerűsítése- KEOP-7.1.0/11-2011-0014
- Helyi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése Komló város területén - DDOP-5.1.5/B-11-2011-0018
- Kökönyösi Oktatási Központ kialakítása - DDOP-3.1.2/2F-2f-2009-0017
- Komlói általános iskolák informatikai infrastruktúra fejlesztése - TIOP-1.1.1-07/1-2008-0895
- Hatékonyság növeléssel és családközpontú munkahelyi megoldásokkal a modern közigazgatásért - TÁMOP-2.4.5-12/7-2012-0663
- Magyarország-Horvátország IPA Határon Átnyúló Együttműködési program - IPA- HUHR/1101/1.2.3/0003/01
- Komló Város Önkormányzat szervezetfejlesztése - ÁROP-1.A.5-2013-2013-0028
- Esély a kibontakozásra -TÁMOP-5.3.6-11/1-2012-0005
- Interreg Refresh Central Europe CE 1013
- Folyamatban lévő pályázatok
- Energetikai korszerűsítés a komlói sportközpont és futófolyosó épületében - TOP-3.2.1-16-BA1-2018-00056
- Épületenergetikai korszerűsítés Komlón - TOP-3.2.1-16-BA1-2017-00004
- A helyi identitás és kohézió erősítése a Komlói járásban - TOP-5.3.1-16-BA1-2017-00006
- BMX- és gördeszka pálya kialakítása a Közösségek Háza környezetében - TOP-7.1.1-16-H-ERFA-2019-00234
- „Miénk itt a tér” – nyílt közösségi tér létrehozása Komló 48-as terén - TOP-7.1.1-16-H-ERFA-2019-00229
- Közösségfejlesztést támogató infrastrukturális beruházás a Közösségek Házában - TOP-7.1.1-16-H-ERFA-2019-00170
- KÖFOP1.2.1-VEKOP-16 ASP
- Komló, Nagyrét utcai meglévő ipari terület alapinfrastruktúra fejlesztése - TOP-1.1.1-16-BA1-2017-00002
- Lezárult pályázatok
- Belföldi pályázatok
- Közérdekű adatok
- Választások 2024
- Választás és Népszavazás 2022
- Választások 2018-2019
- Helyi népszavazás 2018
- Népszavazás2016
- Választások 2010-2015
- Hasznos információk
- Hangos-térkép
- Polgárőrség-Önkormányzat együttműködése
- Legjobb közfoglalkoztatási gyakorlat
- Bírósági ülnökválasztás 2023.
- Komlói Ipari Park
- Adatkezelési tájékoztató
Tóth Ferenc zene-pedagógiai módszere
Tóth Ferenc Komló városának jelentős zenepedagógusa, Liszt-díjas karnagya. Nevéhez köthető a zenetagozat megalapítása, a Kodály Zoltán Nemzetközi Gyermekkórus Fesztivál, több komlói születésű zenész pályájának elindítója, kórusok, énekegyüttesek egykori karnagya, vezetője. Kodály Zoltánt vallja mesterének, és a Kodály-módszernek nevezett zenepedagógiai irányzat jelentős képviselője, akihez külföldről is rendszeresen érkeztek a látogatóba a tanulni, fejlődni vágyó szakemberek.
Tóth Ferenc Kodály tanításait alkalmazva és részben továbbgondolva alkotta meg saját zenepedagógiai módszerét:
A zenei nevelést a komplex művészeti nevelés részeként, a személyiség-fejlesztés és az erkölcsi nevelés szolgálatába állította. A közös éneklés szerepe kulcsfontosságú volt a gyermekek személyiségének alakításában: alázatra, együttműködésre, a szép szeretetére, kitartásra, fizikai erőnlétre, egészséges életmódra és hazaszeretetre nevelte általa tanítványait.
Kevés eszközzel és nagyon gazdag fantáziával tanított: módszerének középpontjában az ember állt, így használta saját személyiségét és teste egészét eszközül.
A gyermekjátékokból indult ki, amelyek segítségével játék közben, játékosan vezette be a kicsiket a zene területére. A játékokat el is játszatta, de közben észrevétlen fejlesztette a zenei készségeket is.
A szolmizációs rendszert vizuális elemekkel egészítette ki, a gyermekarcú hangjegyeket megszemélyesítette, és minden szolmizációs hang saját nevet kapott: Dódóka, Réréke, Mimike, Fáfáka, Szoszóka, Láláka, Titike. így a tanulók közvetlenebb kapcsolatot tudtak kialakítani a hangokkal.
Hazaszeretete, magyarsága teljes személyiségét áthatotta, és ekként teljességében közvetítette ezt tanítványai felé.
Módszere - korát megelőzve - komplex művészeti nevelés volt. A verseket, prózai műveket rendszeresen felhasználta szemléltetésre, sodró lendületű, ihletett előadásában keltek életre az órákon, segítve a gyerekek közelebb kerülését a zeneművekhez, támogatva zeneértésüket. Más művészeti- és tudományágak elemeit is beépítette óráiba.
A zeneművek történetét élő mesében keltette életre, a hozzá kapcsolódó gondolatokat a gyermekek számára érthetően fogalmazta meg, mégis teljességében adta át a felnőtt világ értékeit. Saját rendezett értékrendje és tudása minden tevékenységét áthatva teljes személyiségén keresztül hatott diákjaira.
Módszeréhez kevés eszközt használt: kréta és tábla segítségével varázsolta a gyerekek elé saját elgondolásait, elképzeléseit. Kivételes rajzkészségét is kamatoztatva, tanítását interaktív módon támogatta meg magyarázatait és elemzéseit szemléltető, a hallgatóság előtt megelevenedő művészi krétarajzaival.
Komplex módszerét jellemezte az is, hogy az elméleti részek nem váltak külön. A zeneelmélet, a szolfézs ugyanúgy egységes részét képezte az óráinak, mint a zenetörténet. A zenei tartalmakat oly módon közvetítette tanítványai felé, hogy ma is emlékeznek Feri bácsi óráira, ahol bevonta őket a muzsika teljes átélésébe. Diákjai érdeklődését érzelem gazdag, drámai, szuggesztív előadásmódjával hiteles személyiségével tartotta ébren
Tóth Ferenc zene-pedagógiai módszerét országosan elismerték, külföldi szakemberek is érdeklődéssel figyelték. Hatékonyságát egyértelműen igazolja az a több száz muzsikus, aki Feri bácsi módszerei segítségével vált a zene avatott ismerőjévé, ma is aktív, amatőr vagy profi zenésszé. De igazolja az a több ezer egykori komlói iskolás, aki e módszerek segítségével vált a zene értőjévé, és ma is építkezik ebből a tudásból, noha más szakmában kamatoztatja a tanultakat.